Хлопец з Мінска зрабіў анімаваную станцыю метро «Купалаўская». У ёй ходзяць піксельныя чалавечкі і ездзіць такі ж мульцяшны вагон.
Антону Бельскаму 22 гады, апошнія пяць гадоў ён вучыўся ў Варшаве на культуролага. Некалькі месяцаў таму вярнуўся ў Мінск, каб вырашыць пытанне з ваенкаматам. Цяпер хлопец стварае анімацыі, піша музыку і шукае працу.
– Звычайна я малюю на камп’ютары ўсё, што прыходзіць мне ў галаву і што мяне хвалюе, – расказвае Антон. – Раней я ствараў сябрам вокладкі для музычных альбомаў, стыкеры, рабіў кніжныя ілюстрацыі. Гэта заўсёды былі звычайныя растравыя карцінкі ў спрошчаным карыкатурным стылі. Некалькі месяцаў таму праз TikTok я адкрыў для сябе піксель-арт і вырашыў паспрабаваць працаваць у ім.
Чаму метро стала асновай для анімацыі?
– Я лічу, што Мінск, які і ўсё беларускае, – агромністае неўзаранае поле ідэй. Творцы майго ўзросту часта зводзяць «беларускасць» да традыцыі, сялянства, гісторыі, а я ўпэўнены, што наша штодзённая сучаснасць – прастора для натхнення. Кожны дзень у Мінску – бясконцая крыніца тэм для творчасці.
Чаму метро? Мяне цягне да яго. Яно моцна пераплецена з маім жыццём і звязана з маім пачуццём дому. Пах ветру, гукі цягніка, бясконцыя твары людзей – усё гэта пераносіць у нейкі асаблівы досвед па-за звычайнасцю. Гэта падобна на тое, што можна адчуць у касцёле ці святых месцах. Калі я думаю пра Мінск, я думаю пра метро. Таму я выбраў менавіта яго.
Выбар станцыі быў выпадковы. Пачыналася з таго, што я дзеля эксперыменту спрабаваў перадаць тэкстуру сцяны невялічкай колькасцю пікселяў. Выбар упаў на зялёныя сцены «Купалаўскай» з іх умураванымі блокамі са шкла, якія ці то самі свецяць, ці то адбіваюць святло.
Па маіх пачуццях, гэта быў адзін з самых доўгіх праектаў у жыцці. Складана было ўсё. Перад працай не паглядзеў ніякіх гайдаў ані па праграме, ані па анімацыі. Усё рабіў так, як падкажа інтуіцыя.
Каб не было зусім нудна, я прыдумваў персанажам гісторыі: хтосьці паліць, хтосьці спазніўся на цягнік, а бабуся адпачывае кожныя пяць крокаў. Зараз я бачу многа касякоў: напрыклад, палова чалавечкаў ходзіць дзіўна, з прыскокам. Але на першы раз я добра пастараўся.
А што натхняла на працу?
Я натхняўся працамі мастачкі 6VCR. Дзякуючы ёй я рашыўся ўвогуле зрабіць нешта ў пікселях. Асабліва люблю тыя з яе прац, дзе яна спалучае фантастычныя аб’екты з пейзажамі постсавецкага горада. Далей я хацеў бы развівацца ў той жа бок – ствараць малюнкі больш пафасныя і падрабязныя, больш мастацкія.
Пра планы: «Ужо ствараю серыю анімацый пра Мінск»
Зараз я распачаў серыю анімацый пра Мінск. Наступная будзе пра храм на Нямізе і зімні постапакаліпсіс з дворнікамі. Я ўспрымаю гэтыя кароценькія анімацыі як вучэбныя праекты. Калі наб’ю руку і ў анімацыі, і ў піксель-арце, буду шукаць праграмістаў і дызайніць піксельную фэнтэзійную гульню пра Мінск. Гэта мая канчатковая мэта.
Акрамя таго, у мяне ёсць мара – жыць на грошы, заробленыя з уласнай творчасці. Таму я рады, што анімацыя заляцела ў TikTok. Спадзяюся, нешта падобнае ў мяне будуць замаўляць.
Сваю анімацыю я разаслаў у крамы адзення, збіраюся адаслаць у метрапалітэн. Было б крута, калі б яны пракруцілі яе па тэлевізары на адной са станцый.
Перадрук матэрыялаў CityDog.io магчымы толькі з пісьмовага дазволу рэдакцыі. Падрабязнасці тут.
Фота: архіў героя. Відэа: архіў героя.